בית הספר "אמבישן"
MENUMENU
  • הסמכה באימון בשילוב NLP
    • קורס להכשרת מאמנים בשילוב NLP
    • להיות מאמן
    • להיות מאמן NLP
    • פרקטיקום (אימון תחת הדרכה)
  • הסמכות NLP
    • Practitioner NLP
    • Master Practitioner NLP
    • מהו NLP?
  • למה דווקא באמבישן?
    • היתרון שלנו
    • בוגרים ממליצים
    • אודות אמבישן
    • צוות
    • היכרות אישית עם המנחה
    • הקוד האתי
    • פרויקטים חברתיים
  • מדיה ומאמרים
    • תמונות וסרטונים
    • ערוץ היוטיוב
    • דף הפייסבוק
    • מאמרים
  • יצירת קשר
  • הסמכה באימון בשילוב NLP
    • קורס להכשרת מאמנים בשילוב NLP
    • להיות מאמן
    • להיות מאמן NLP
    • פרקטיקום (אימון תחת הדרכה)
  • הסמכות NLP
    • Practitioner NLP
    • Master Practitioner NLP
    • מהו NLP?
  • למה דווקא באמבישן?
    • היתרון שלנו
    • בוגרים ממליצים
    • אודות אמבישן
    • צוות
    • היכרות אישית עם המנחה
    • הקוד האתי
    • פרויקטים חברתיים
  • מדיה ומאמרים
    • תמונות וסרטונים
    • ערוץ היוטיוב
    • דף הפייסבוק
    • מאמרים
  • יצירת קשר
קריטריונים להסמכה – בחינה מעשית באימון
ראשי › מאמרים › קריטריונים להסמכה – בחינה מעשית באימון
נושאקריטריונים להערכה באימון
האימון נעשה במסגרת חוקי המדינההמתאמן מתאמן רק על מטרות במסגרת החוק
הבחנה בין אימון לטיפולאם המתאמן משתמש בשפה טיפולית שמדגישה בעיות כגון: אני במשבר, אני בחרדה- המאמן מתייחס לכך ומברר את כוונתו
אם עולים היבטים טיפוליים המאמן מבהיר שאינו מאמן על היבטים טיפוליים
כעולים נושאים טעונים רגשית- מחלות, אובדן, משבר- המאמן מברר אם האימון הוא המקצוע הדרוש או שיש צורך במשהו אחר (רופא, פסיכולוג)
המאמן מתייחס למצבים במפגש שמחייבים לשקול הפנייה לבריאות הנפש (עשרת האינדיקטורים).
כשעולה נושא המתאים גם לאימון וגם לטיפול- המאמן מתנהל באופן טיפולי ממוקד פתרון וממוקד עתיד.
כשעולה בקשה מצד המתאמן הקשורה לשדה הטיפולי- המאמן מחזיר את השיחה לשדה האימוני.
הבחנה בין אימון לייעוץכשהמתאמן מבקש עצה-המאמן מבהיר שלא מייעץ ושהמתאמן הוא המומחה הכי גדול לחייו.
כאשר עולה נושא שדורש ייעוץ-  המאמן מברר אם המקצוע הדרוש הוא אימון או משהו אחר:  יועץ עסקי,  עו"ד, רו"ח.
כאשר עולה נושא שמתאים גם לאימון וגם לייעוץ, המאמן מתנהל באופן אימוני –שואל ומסייע למתאמן להשיג הבירות אך לא מספק פתרונות.
כשעולה בקשה מצד המתאמן הקשורה לשדה הייעוצי- המאמן מחזיר את השיחה לשדה האימוני
המאמן מציע הצעה רק עם קבלת רשות ומבהיר כי דעתו אינה דעת מומחה.
המאמן אינו מנסה לכוון את המתאמן למקום מסוים או להחשיב עצמו כטוב יותר
התנהלות אתיתהמאמן מכבד את המתאמן ואינו מבטל אותו או מזלזל בו.
המתאמן אינו מתעלם מניגוד אינטרסים
המאמן אינו מנצל לרעה את סמכותו, השפעתו או כוחו.
המאמן אינו מעיר הערות סקסיסטיות או גזעניות
התייחסות לסודיותהמאמן מבהיר שהשיחה מוקלטת
המאמן  מבהיר שהשימוש הינו לצרכי בחינה ורק לשם זה.
בסוף השיחה, המאמן שואל האם יש משהו שאינו בר השמעה למישהו אחר
מטרת האימון ומיקודההמאמן מסייע למתאמן להבהיר את  נושא האימון.
המאמן מתאם עם המתאמן ציפיות בקשר לאימון.
המאמן מזמין לבחור כשהמתאמן מעלה מספר נושאים.
המאמן ממקד ומסייע למתאמן להבהיר את המטרה כאשר היא כללית מדי.
המאמן מסייע למתאמן להגדיר תוצאות איתן הוא רוצה לצאת מהשיחה.
המאמן ממקד את המתאמן למטרה פעילה שתלויה בו.
התנהלות בהתאם להסכםהמאמן ערני לחוסר הלימה בין המטרה שהוגדרה לבין הנושא המדובר.
המאמן מעדכן את ההסכם לפי השינויים בשיחה או במטרת האימון.
המאמן שומר על גבולות התפקידים ומחזיר אחריות על האימון למתאמן.
המאמן מקפיד להעביר את המסר שהמתאמן הינו המומחה לחייו.
המאמן מקפיד להעביר את המסר שהמתאמן אחראי לתוצאות שישיג.
יצירת סביבה בטוחה ותומכתהמאמן מייצר אמון באמצעות ביטוי של אכפתיות ואמפטיה.
המאמן מבטא כבוד כלפי המתאמן, ערכיו, רצונותיו ועמדותיו.
המאמן נוהג ביושר וביושרה לאורך התהליך.
המאמן מסתכל על המתאמן בגובה העיניים.
המאמן מקבל את המתאמן כשלם, על חולשותיו ועוצמותיו.
המאמן יוצר מרחב בטוח לחקירה, וליציאה מאזור הנוחות, תוך כדי תמיכה ועידוד.
המאמן מקפיד לבקש מהמתאמן רשות לחקור כוונים חדשים, או כיוונים שעלולים לעורר אי נוחות אצל המתאמן, או לבצע סיעור מוחות.
המאמן מצטרף למתאמן בצורה מילולית ובלתי מילולית (מירורינג, קצב נשימה, אנרגיה,קול), כדי ליצור אפשרות לשינוי אצל המתאמן בהתאם לצורך
נוכחות אימוניתהמאמן בערנות ובמערכת יחסים ספונטנית מול המתאמן, "רוקד את הרגע".
המאמן מאתגר ומעז.
המאמן נמצא בהוויה אימונית, דהיינו, משלב ונע בין סקרנות, קבלה, מיקוד, אמפטיה, הומור ואתגור.
המאמן מביא חיוניות לתהליך, שיכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות הומור, קלילות וכיו"ב.
המאמן ממקד את המתאמן ומסייע לו להבחין בין עיקר לטפל.
שימוש בגישה של פתיחות, גמישות וביטחון עצמיהמאמן מסוגל להתאים את עצמו לצרכי המתאמן, צרכי השיחה ומטרת השיחה.
המאמן משתמש באינטואיציה שלו ברגישות בהתאם לצרכי המתאמן והאימון.
המאמן מפגין ביטחון בחקירה של נושאים חדשים וכאשר עולים רגשות חזקים.
שמירה על גבולות בין המאמן והמתאמןהמאמן מבחין בין אמפטיה לבין הזדהות יתר עם המתאמן.
המאמן מסוגל לנהל דיאלוג פנימי תוך כדי האימון על מנת לעשות הפרדה בין  "מה שייך למתאמן" לבין "מה שייך למאמן".
הקשבההמאמן מקשיב לתוכן, לרצונות ולמטרות, לאפשרויות, לרגשות, למחסומים וחששות, לתפיסות ועמדות וערכי המתאמן, לשפה ולשפת הגוף, למה שנאמר ולמה שלא נאמר.
המאמן מבטא הבנה של מה שנאמר ושל רצונות המתאמן.
המאמן מקפיד להקשיב לרצונות ולאג'נדה של המתאמן, ולא לאג'נדה של עצמו.
תמיכה בביטוי העצמי של המתאמןהמאמן נותן מקום לשקט בשיחה.
נפח הדיבור העיקרי של השיחה הוא של המתאמן ולא של המאמן.
המאמן מקפיד לקצר בדבריו ולאפשר למתאמן לעשות את העבודה בשיחה
שיקוףהמאמן משקף למתאמן בצורה ברורה, פשוטה, אמפטית, מסדרת, מגוונת ויצירתית את רצונותיו, מטרותיו, האפשרויות שיש לו, רגשותיו, המחסומים והחששות שלו, תפיסותיו,עמדותיו וערכיו, מה שנאמר ומה שלא נאמר.
המאמן משקף בצורה בהירה וממוקדת
המאמן משקף במילים אחרות את דברי המתאמן על מנת ליצור אפשרויות חדשות (מסגור מחדש).
שאילת שאלותשאילת שאלות עוצמתיות – המאמן שואל שאלות המאפשרות יצירת ערך, למידה ומביאות לגילוי חדש.
המאמן שואל שאלות הבהרה שבאות להביא בהירות למתאמן לגבי הנושא ולגבי עצמו.
המאמן שואל שאלות פתוחות וממוקדות (קצרות), מבלי לחזור שלא צורך, או ליצור רצף שאינו מאפשר למתאמן להשיב.
תקשורת ישירההמאמן מתקשר באופן ענייני, בהיר ויעיל במהלך השיחה.
המאמן נותן הסבר ברור בהתאם לצורך.
המאמן מאתגר את המתאמן לצאת מאזורי הנוחות שלו.
המאמן נותן למתאמן משוב ישיר וענייני.
המאמן מבקש משוב על התקדמות האימון ועל התנהלותו.
המאמן מעז לפתוח לדיון נושאים לא נוחים במערכת היחסים עם המתאמן.
שימוש בשפה בעלת השפעה מקדמתהמאמן משתמש בשפת המתאמן.
המאמן משתמש בשפה המתאימה ביותר למתאמן.
המאמן משתמש בדימוים ומטאפורות – יוזם שימוש בדימויים למצבים שמעלה המתאמן, הולך עם דימויים שהמתאמן מביא.
המאמן משתמש ומעודד את המתאמן להשתמש בשפה מכוונת עתיד, פעולות וראיית הכוס המלאה.
זיהוי חוזקות אישיות ולמידה מהתנסויותהמאמן מניע את המתאמן לעסוק בזיהוי יכולותיו וכישוריו.
המאמן מתייחס ליכולות/כישורים/מיומנויות של המתאמן.
המאמן משקף את משאבי המתאמן כפי שבאו לידי ביטוי בהתנסויותיו ומזמין אותו לחקור אותן.
הוקרה, עידוד וראיית המתאמן בגדולתוהמאמן מתפעל באותנטיות מכוחותיו של המתאמן, יכולותיו, הישגיו וממי שהוא.
המאמן נותן תקוה למתאמן ותומך בו.
המאמן משתמש במיסגור מחדש (רפריימינג) להקניית מבט חדש שהוא בעל ערך, על פעולותיו והתנהגותו של המתאמן.
המאמן נותן תוקף לכוונותיו, רצונותיו, מטרותיו ורגשותיו של המתאמן.
המאמן מביע אמון ביכולות של המתאמן להתמודד.
המאמן מסייע למתאמן לזהות את הפוטנציאל שלו.
המאמן נותן הכרה ואישור למהות ולזהות של המתאמן – העברת מסרים כגון: אתה קיים, אני רואה אותך, אתה בעל ערך, אתה חשוב, מיוחד, ייחודי… יש לך מה לתרום…
יכולת לסמוך על המתאמןהמאמן מעביר ומחזיר אחריות למתאמן באופן עקבי ונחוש.
המאמן מעודד חשיבה עצמאית ויצירתית.
המאמן מאתגר את המתאמן לקדם את עצמו ולצאת מאזורי הנוחות שלו.
הרחבת מודעותהמאמן מעודד יכולת רפלקטיבית – התבוננות המתאמן על עצמו וסביבתו מזווית מבט רגשית, קוגניטיבית ופיזית.
המאמן מסייע למתאמן להעמיק ולחקור מעבר לנאמר ולגלוי לעין.
המאמן מסייע למתאמן לזהות את אמונותיו, רגשותיו, רצונותיו, מטרותיו, ערכיו, מניעיו ותפיסותיו.
אינטגרציההמאמן מעודד יצירת אינטגרציה (איחוד) והערכת נתונים ממקורות שונים, ע"י המתאמן.
המאמן מסייע למתאמן לחקור את ההוויה והעשייה שלו בהקשר לנושא האימון ולבצע אינטגרציה ביניהן (Being+Doing)
המאמן מסייע למתאמן לזהות גורמים מקדמים ומעכבים בו ובסביבתו (עוצמות, חולשות, הזדמנויות, איומים).
חקירת הבדלים, פערים והשלכותהמאמן מסייע למתאמן לזהות את ההבדלים בין עובדות לפרשנויות.
המאמן מסייע למתאמן לזהות פערים וחוסר הלימה בין כוונותיו להתנהגותו
המאמן מזהה ומשקף למתאמן השלכות וסיכונים בבחירותיו, באופן התנהלותו ובכוונותיו, העלולים לפגוע בו ו/או בסביבתו
הסתכלות על התמונה הרחבההמאמן מזמין את המתאמן לחקור מקרים דומים בחיי המתאמן בעבר כמקור ללמידה על ההווה או העתיד.
המאמן מזמין את המתאמן לחקור מקרים דומים בתחומי חיים אחרים של המתאמן כמקור ללמידה על התנהלותו בתחום מסוים.
המאמן מזמין את המתאמן ללמידה מן העתיד המיטבי (האדם שהמתאמן רוצה להיות ואיך שהוא מתנהל בעתיד) ויישומה בהווה.
המאמן מזמין את המתאמן ללמידה מהתנהלותם של אחרים
תכנון והצבת מטרותהמאמן מעודד את המתאמן לבנות תכנית פעולה עם מטרות ויעדים ולפעול על פיה.
המאמן מסייע למתאמן לזהות דרכי פעולה נוספות לשם השגת תוצאות רצויות.
המאמן מסייע למתאמן להיערך לאפשרויות פעולה בהתאם לשינויי נסיבות בתכניתו.
הנעה לפעולההמאמן מזמין את המתאמן להתחייב על פעולה/פעולות לביצוע, אשר יביאו אותו לתוצאות רצויות ומוסכמות.
המאמן מזמין את המתאמן לבחון את יכולתו להרחיב את פעולתו או לצמצמה בהתאם לנסיבות.
בניית סביבה תומכת שינויהמאמן מעודד את המתאמן להשתמש במשאבים הפנימיים שלו כדי להשיג תוצאות.
המאמן מעודד את המתאמן לזהות ולרתום משאבים בסביבתו שיתמכו בהתקדמותו.
ביצוע בקרההמאמן מזמין את המתאמן לנהל מעקב אחר התקדמותו ולקחת אחריות על התוצאות הרצויות לו.
המאמן משאיר למתאמן את האחריות על בחירת הפעולות וביצוען.
סיכוםהמאמן מקדיש זמן לאיסוף השיחה וסגירתה.
המאמן מוודא שברור למתאמן מהן התחייבויותיו
המאמן מוקיר את המתאמן על הישגיו באימון, בחירותיו, התחייבותו לפעולה והתנהלותו במהלך השיחה.
משובהמאמן מזמין את המתאמן לבחון את הערך שהפיק מהשיחה.
המאמן מבקש מהמתאמן משוב על האימון.
« הקודם
הבא »

ליצירת קשר:
נייד: 054-7466966
דוא"ל: hila@ambition.co.il

הקורסים בשיתוף עם:

הקורסים מוכרים בישראל ובעולם

קורסים קרובים

  • קורס מאמנים אישיים משולב NLP
    קורס הכשרת מאמנים ומומחים בשיטת NLP.
    תכנית שנתית בהיקף 230 שעות
    מוכרת על ידי איגוד האימון העולמי (ICI) וע"י לשכת המאמנים בישראל.
    בקמפוס וינגייט
    ימי ד' - 9:00 - 13:30 פתיחה באוקטובר 2026

    לפרטים נוספים:
    - לחצו כאן
  • קורס מנחי NLP
    NLP Practiotioner
    הקניית כלים מתקדמים, ידע ומיומנויות עמוקים לחיבור אנשים למשאבים שלהם ולתוצאות הרצויות עבורם.
    144 שעות אקדמיות. 24 מפגשים.
    לימודי בוקר

    לפרטים נוספים
    - לחצו כאן
  • קורס מנחי מאסטר NLP
    Master NLP Practiotioner
    ההמשך הישיר ללימודיי ה-Practitioner והרובד העמוק ביותר של ה-NLP. ידע, כלים וטכניקות לשינוי המשלבים תשאול ועבודה עוצמתית ביותר עם הלא מודע.
    144 שעות אקדמיות. 24 מפגשים.
    קמפוס וינגייט

    לפרטים נוספים
    - לחצו כאן
קורסים, הכשרות ועוד
  • דף הבית
  • לימודי אימון משולב NLP
  • לימודי NLP
  • פרטיות
  • מאמרים
למה דווקא באמבישן?
  • אודות
  • צוות
  • פרויקטים חברתיים
  • תרומה לקהילה
  • הצהרת נגישות
  • צור קשר
יצירת קשר

מרכז אמבישן
רח' הבנים 14ב, קומה ה'
הוד השרון

הילה: 054-7466966

ici-logo-side
לוגו ויגייט מלבן לבן
int-nlp-logo
בית ספר אמבישן מוכר על ידי לשכת המאמנים
לוגו לשכת הנלפ
© 2025 כל הזכויות שמורות ל"אמבישן", בית ספר לאימון אישי ו- NLP
הקמת אתר וורדפרס ע"י בית חרושת לאתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס