| נושא | קריטריונים להערכה באימון |  | 
| האימון נעשה במסגרת חוקי המדינה | המתאמן מתאמן רק על מטרות במסגרת החוק |  | 
| הבחנה בין אימון לטיפול | אם המתאמן משתמש בשפה טיפולית שמדגישה בעיות כגון: אני במשבר, אני בחרדה- המאמן מתייחס לכך ומברר את כוונתו |  | 
| אם עולים היבטים טיפוליים המאמן מבהיר שאינו מאמן על היבטים טיפוליים |  | 
| כעולים נושאים טעונים רגשית- מחלות, אובדן, משבר- המאמן מברר אם האימון הוא המקצוע הדרוש או שיש צורך במשהו אחר (רופא, פסיכולוג) |  | 
| המאמן מתייחס למצבים במפגש שמחייבים לשקול הפנייה לבריאות הנפש (עשרת האינדיקטורים). |  | 
| כשעולה נושא המתאים גם לאימון וגם לטיפול- המאמן מתנהל באופן טיפולי ממוקד פתרון וממוקד עתיד. |  | 
| כשעולה בקשה מצד המתאמן הקשורה לשדה הטיפולי- המאמן מחזיר את השיחה לשדה האימוני. |  | 
| הבחנה בין אימון לייעוץ | כשהמתאמן מבקש עצה-המאמן מבהיר שלא מייעץ ושהמתאמן הוא המומחה הכי גדול לחייו. |  | 
| כאשר עולה נושא שדורש ייעוץ-  המאמן מברר אם המקצוע הדרוש הוא אימון או משהו אחר:  יועץ עסקי,  עו"ד, רו"ח. |  | 
| כאשר עולה נושא שמתאים גם לאימון וגם לייעוץ, המאמן מתנהל באופן אימוני –שואל ומסייע למתאמן להשיג הבירות אך לא מספק פתרונות. |  | 
| כשעולה בקשה מצד המתאמן הקשורה לשדה הייעוצי- המאמן מחזיר את השיחה לשדה האימוני |  | 
| המאמן מציע הצעה רק עם קבלת רשות ומבהיר כי דעתו אינה דעת מומחה. |  | 
| המאמן אינו מנסה לכוון את המתאמן למקום מסוים או להחשיב עצמו כטוב יותר |  | 
| התנהלות אתית | המאמן מכבד את המתאמן ואינו מבטל אותו או מזלזל בו. |  | 
| המתאמן אינו מתעלם מניגוד אינטרסים |  | 
| המאמן אינו מנצל לרעה את סמכותו, השפעתו או כוחו. |  | 
| המאמן אינו מעיר הערות סקסיסטיות או גזעניות |  | 
| התייחסות לסודיות | המאמן מבהיר שהשיחה מוקלטת |  | 
| המאמן  מבהיר שהשימוש הינו לצרכי בחינה ורק לשם זה. |  | 
| בסוף השיחה, המאמן שואל האם יש משהו שאינו בר השמעה למישהו אחר |  | 
| מטרת האימון ומיקודה | המאמן מסייע למתאמן להבהיר את  נושא האימון. |  | 
| המאמן מתאם עם המתאמן ציפיות בקשר לאימון. |  | 
| המאמן מזמין לבחור כשהמתאמן מעלה מספר נושאים. |  | 
| המאמן ממקד ומסייע למתאמן להבהיר את המטרה כאשר היא כללית מדי. |  | 
| המאמן מסייע למתאמן להגדיר תוצאות איתן הוא רוצה לצאת מהשיחה. |  | 
| המאמן ממקד את המתאמן למטרה פעילה שתלויה בו. |  | 
| התנהלות בהתאם להסכם | המאמן ערני לחוסר הלימה בין המטרה שהוגדרה לבין הנושא המדובר. |  | 
| המאמן מעדכן את ההסכם לפי השינויים בשיחה או במטרת האימון. |  | 
| המאמן שומר על גבולות התפקידים ומחזיר אחריות על האימון למתאמן. |  | 
| המאמן מקפיד להעביר את המסר שהמתאמן הינו המומחה לחייו. |  | 
| המאמן מקפיד להעביר את המסר שהמתאמן אחראי לתוצאות שישיג. |  | 
|  | יצירת סביבה בטוחה ותומכת | המאמן מייצר אמון באמצעות ביטוי של אכפתיות ואמפטיה. | 
|  | המאמן מבטא כבוד כלפי המתאמן, ערכיו, רצונותיו ועמדותיו. | 
|  | המאמן נוהג ביושר וביושרה לאורך התהליך. | 
|  | המאמן מסתכל על המתאמן בגובה העיניים. | 
|  | המאמן מקבל את המתאמן כשלם, על חולשותיו ועוצמותיו. | 
|  | המאמן יוצר מרחב בטוח לחקירה, וליציאה מאזור הנוחות, תוך כדי תמיכה ועידוד. | 
|  | המאמן מקפיד לבקש מהמתאמן רשות לחקור כוונים חדשים, או כיוונים שעלולים לעורר אי נוחות אצל המתאמן, או לבצע סיעור מוחות. | 
|  | המאמן מצטרף למתאמן בצורה מילולית ובלתי מילולית (מירורינג, קצב נשימה, אנרגיה,קול), כדי ליצור אפשרות לשינוי אצל המתאמן בהתאם לצורך | 
|  | נוכחות אימונית | המאמן בערנות ובמערכת יחסים ספונטנית מול המתאמן, "רוקד את הרגע". | 
|  | המאמן מאתגר ומעז. | 
|  | המאמן נמצא בהוויה אימונית, דהיינו, משלב ונע בין סקרנות, קבלה, מיקוד, אמפטיה, הומור ואתגור. | 
|  | המאמן מביא חיוניות לתהליך, שיכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות הומור, קלילות וכיו"ב. | 
|  | המאמן ממקד את המתאמן ומסייע לו להבחין בין עיקר לטפל. | 
|  | שימוש בגישה של פתיחות, גמישות וביטחון עצמי | המאמן מסוגל להתאים את עצמו לצרכי המתאמן, צרכי השיחה ומטרת השיחה. | 
|  | המאמן משתמש באינטואיציה שלו ברגישות בהתאם לצרכי המתאמן והאימון. | 
|  | המאמן מפגין ביטחון בחקירה של נושאים חדשים וכאשר עולים רגשות חזקים. | 
|  | שמירה על גבולות בין המאמן והמתאמן | המאמן מבחין בין אמפטיה לבין הזדהות יתר עם המתאמן. | 
|  | המאמן מסוגל לנהל דיאלוג פנימי תוך כדי האימון על מנת לעשות הפרדה בין  "מה שייך למתאמן" לבין "מה שייך למאמן". | 
| הקשבה | המאמן מקשיב לתוכן, לרצונות ולמטרות, לאפשרויות, לרגשות, למחסומים וחששות, לתפיסות ועמדות וערכי המתאמן, לשפה ולשפת הגוף, למה שנאמר ולמה שלא נאמר. |  | 
| המאמן מבטא הבנה של מה שנאמר ושל רצונות המתאמן. |  | 
| המאמן מקפיד להקשיב לרצונות ולאג'נדה של המתאמן, ולא לאג'נדה של עצמו. |  | 
| תמיכה בביטוי העצמי של המתאמן | המאמן נותן מקום לשקט בשיחה. |  | 
| נפח הדיבור העיקרי של השיחה הוא של המתאמן ולא של המאמן. |  | 
| המאמן מקפיד לקצר בדבריו ולאפשר למתאמן לעשות את העבודה בשיחה |  | 
| שיקוף | המאמן משקף למתאמן בצורה ברורה, פשוטה, אמפטית, מסדרת, מגוונת ויצירתית את רצונותיו, מטרותיו, האפשרויות שיש לו, רגשותיו, המחסומים והחששות שלו, תפיסותיו,עמדותיו וערכיו, מה שנאמר ומה שלא נאמר. |  | 
| המאמן משקף בצורה בהירה וממוקדת |  | 
| המאמן משקף במילים אחרות את דברי המתאמן על מנת ליצור אפשרויות חדשות (מסגור מחדש). |  | 
| שאילת שאלות | שאילת שאלות עוצמתיות – המאמן שואל שאלות המאפשרות יצירת ערך, למידה ומביאות לגילוי חדש. |  | 
| המאמן שואל שאלות הבהרה שבאות להביא בהירות למתאמן לגבי הנושא ולגבי עצמו. |  | 
| המאמן שואל שאלות פתוחות וממוקדות (קצרות), מבלי לחזור שלא צורך, או ליצור רצף שאינו מאפשר למתאמן להשיב. |  | 
| תקשורת ישירה | המאמן מתקשר באופן ענייני, בהיר ויעיל במהלך השיחה. |  | 
| המאמן נותן הסבר ברור בהתאם לצורך. |  | 
| המאמן מאתגר את המתאמן לצאת מאזורי הנוחות שלו. |  | 
| המאמן נותן למתאמן משוב ישיר וענייני. |  | 
| המאמן מבקש משוב על התקדמות האימון ועל התנהלותו. |  | 
| המאמן מעז לפתוח לדיון נושאים לא נוחים במערכת היחסים עם המתאמן. |  | 
|  | שימוש בשפה בעלת השפעה מקדמת | המאמן משתמש בשפת המתאמן. | 
|  | המאמן משתמש בשפה המתאימה ביותר למתאמן. | 
|  | המאמן משתמש בדימוים ומטאפורות – יוזם שימוש בדימויים למצבים שמעלה המתאמן, הולך עם דימויים שהמתאמן מביא. | 
|  | המאמן משתמש ומעודד את המתאמן להשתמש בשפה מכוונת עתיד, פעולות וראיית הכוס המלאה. | 
|  | זיהוי חוזקות אישיות ולמידה מהתנסויות | המאמן מניע את המתאמן לעסוק בזיהוי יכולותיו וכישוריו. | 
|  | המאמן מתייחס ליכולות/כישורים/מיומנויות של המתאמן. | 
|  | המאמן משקף את משאבי המתאמן כפי שבאו לידי ביטוי בהתנסויותיו ומזמין אותו לחקור אותן. | 
|  | הוקרה, עידוד וראיית המתאמן בגדולתו | המאמן מתפעל באותנטיות מכוחותיו של המתאמן, יכולותיו, הישגיו וממי שהוא. | 
|  | המאמן נותן תקוה למתאמן ותומך בו. | 
|  | המאמן משתמש במיסגור מחדש (רפריימינג) להקניית מבט חדש שהוא בעל ערך, על פעולותיו והתנהגותו של המתאמן. | 
|  | המאמן נותן תוקף לכוונותיו, רצונותיו, מטרותיו ורגשותיו של המתאמן. | 
|  | המאמן מביע אמון ביכולות של המתאמן להתמודד. | 
|  | המאמן מסייע למתאמן לזהות את הפוטנציאל שלו. | 
|  | המאמן נותן הכרה ואישור למהות ולזהות של המתאמן – העברת מסרים כגון: אתה קיים, אני רואה אותך, אתה בעל ערך, אתה חשוב, מיוחד, ייחודי… יש לך מה לתרום… | 
|  | יכולת לסמוך על המתאמן | המאמן מעביר ומחזיר אחריות למתאמן באופן עקבי ונחוש. | 
|  | המאמן מעודד חשיבה עצמאית ויצירתית. | 
|  | המאמן מאתגר את המתאמן לקדם את עצמו ולצאת מאזורי הנוחות שלו. | 
| הרחבת מודעות | המאמן מעודד יכולת רפלקטיבית – התבוננות המתאמן על עצמו וסביבתו מזווית מבט רגשית, קוגניטיבית ופיזית. |  | 
| המאמן מסייע למתאמן להעמיק ולחקור מעבר לנאמר ולגלוי לעין. |  | 
| המאמן מסייע למתאמן לזהות את אמונותיו, רגשותיו, רצונותיו, מטרותיו, ערכיו, מניעיו ותפיסותיו. |  | 
| אינטגרציה | המאמן מעודד יצירת אינטגרציה (איחוד) והערכת נתונים ממקורות שונים, ע"י המתאמן. |  | 
| המאמן מסייע למתאמן לחקור את ההוויה והעשייה שלו בהקשר לנושא האימון ולבצע אינטגרציה ביניהן (Being+Doing) |  | 
| המאמן מסייע למתאמן לזהות גורמים מקדמים ומעכבים בו ובסביבתו (עוצמות, חולשות, הזדמנויות, איומים). |  | 
| חקירת הבדלים, פערים והשלכות | המאמן מסייע למתאמן לזהות את ההבדלים בין עובדות לפרשנויות. |  | 
| המאמן מסייע למתאמן לזהות פערים וחוסר הלימה בין כוונותיו להתנהגותו |  | 
| המאמן מזהה ומשקף למתאמן השלכות וסיכונים בבחירותיו, באופן התנהלותו ובכוונותיו, העלולים לפגוע בו ו/או בסביבתו |  | 
| הסתכלות על התמונה הרחבה | המאמן מזמין את המתאמן לחקור מקרים דומים בחיי המתאמן בעבר כמקור ללמידה על ההווה או העתיד. |  | 
| המאמן מזמין את המתאמן לחקור מקרים דומים בתחומי חיים אחרים של המתאמן כמקור ללמידה על התנהלותו בתחום מסוים. |  | 
| המאמן מזמין את המתאמן ללמידה מן העתיד המיטבי (האדם שהמתאמן רוצה להיות ואיך שהוא מתנהל בעתיד) ויישומה בהווה. |  | 
| המאמן מזמין את המתאמן ללמידה מהתנהלותם של אחרים |  | 
|  | תכנון והצבת מטרות | המאמן מעודד את המתאמן לבנות תכנית פעולה עם מטרות ויעדים ולפעול על פיה. | 
|  | המאמן מסייע למתאמן לזהות דרכי פעולה נוספות לשם השגת תוצאות רצויות. | 
|  | המאמן מסייע למתאמן להיערך לאפשרויות פעולה בהתאם לשינויי נסיבות בתכניתו. | 
|  | הנעה לפעולה | המאמן מזמין את המתאמן להתחייב על פעולה/פעולות לביצוע, אשר יביאו אותו לתוצאות רצויות ומוסכמות. | 
|  | המאמן מזמין את המתאמן לבחון את יכולתו להרחיב את פעולתו או לצמצמה בהתאם לנסיבות. | 
|  | בניית סביבה תומכת שינוי | המאמן מעודד את המתאמן להשתמש במשאבים הפנימיים שלו כדי להשיג תוצאות. | 
|  | המאמן מעודד את המתאמן לזהות ולרתום משאבים בסביבתו שיתמכו בהתקדמותו. | 
|  | ביצוע בקרה | המאמן מזמין את המתאמן לנהל מעקב אחר התקדמותו ולקחת אחריות על התוצאות הרצויות לו. | 
|  | המאמן משאיר למתאמן את האחריות על בחירת הפעולות וביצוען. | 
|  | סיכום | המאמן מקדיש זמן לאיסוף השיחה וסגירתה. | 
|  | המאמן מוודא שברור למתאמן מהן התחייבויותיו | 
|  | המאמן מוקיר את המתאמן על הישגיו באימון, בחירותיו, התחייבותו לפעולה והתנהלותו במהלך השיחה. | 
|  | משוב | המאמן מזמין את המתאמן לבחון את הערך שהפיק מהשיחה. | 
|  | המאמן מבקש מהמתאמן משוב על האימון. |